RIS/PACS

SIMPLE.iMED RIS/PACS przeznaczony jest do kompleksowej obsługi Zakładów Diagnostyki Obrazowej i Pracowni Radiologicznych. Umożliwia integrację z innymi systemami z wykorzystaniem standardu HL7 w zakresie odbioru zleceń i przekazywania wyników badań. Gwarantuje pełną zgodność systemu ze standardem DICOM 3.0 i możliwość współpracy z urządzeniami diagnostycznymi. Wspomaga zarządzanie w następujących obszarach: administracyjno - organizacyjno - magazynowym (zarządzanie personelem, harmonogramowanie pracowni, zarządzanie infrastrukturą sprzętową, prowadzenie magazynków podręcznych), obsługi zleceń zewnętrznych i wewnętrznych, obsługi pacjenta (od momentu rejestracji do wygenerowania wyniku badań i rozliczenia wykonanej usługi), dystrybucji wyników badań oraz archiwizacji wyników badań obrazowych i opisowych. Umożliwia realizację świadczeń w ramach kontraktów z NFZ, obsługę pacjentów indywidualnych, komercyjnych i unijnych.
Posiada narzędzia wspierające tworzenie zestawień i raportów do celów analityczno- sprawozdawczo-rozliczeniowych. 

  • Możliwość integracji z systemem szpitalnym z wykorzystaniem standardu HL7 w zakresie odbioru zleceń i przekazywania wyników badań,
  • Planowanie terminów badań,
  • Rejestracja pacjentów na podstawie skierowań,
  • Automatyczne wysyłanie informacji poprzez PACS  do urządzeń diagnostycznych o planowanych na dany dzień badaniach z wykorzystaniem zdefiniowanych w DICOM funkcjonalności list roboczych ( worklista),
  • Odnotowywanie aktualnego statusu badania,
  • Integracja ze stacją lekarską,
  • Odbieranie obrazów diagnostycznych,
  • Możliwość przeglądania wyników badań z wykorzystaniem standardowej przeglądarki internetowej,
  • Dystrybucja wyników badania w postaci dokumentacji papierowej, danych nagranych na nośniku CD lub DVD, lub w postaci elektronicznej,
  • Dostęp do poprzednich wyników badań diagnostycznych,
  • Archiwizacja obrazów diagnostycznych (pamięć krótkoterminowa, pamięć długoterminowa),
  • Pełna automatyzacja i bezobsługowość zapisu danych na nośnikach archiwum długoterminowego,
  • Możliwość tymczasowego przeniesienia danych   z archiwum długoterminowego do archiwum krótkoterminowego,
  • Możliwość wprowadzania kodów procedur przy pomocy słownika,
  • Możliwość wprowadzania opisów wyników badań z wykorzystaniem szablonów opisów ( ogólnych lub zdefiniowanych przez użytkownika),
  • Autoryzacja danych osób zlecających, przyjmujących i wykonujących zlecenia, dokonujących wpisów w programie,
  • Możliwość prowadzenia podręcznego magazynu materiałów medycznych oraz przypisania ich do konkretnego badania,
  • Tworzenie raportów wg indywidualnych potrzeb użytkownika.